۶ هزار خودروی وارداتی عرضه می‌شود

مدیر طرح واردات خودرو گفت: ۶ هزار خودرو وارداتی در دور جدید ثبت‌نام به متقاضیان عرضه می‌شود و حداکثر زمان تحویل خودرو به متقاضیان ۴ ماه است.

به گزارش صدای بورس، مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت دیشب در یک نشست خبری آنلاین با بیان اینکه ثبت نام خودروهای وارداتی از روز چهارشنبه دوم آبان آغاز می‌شود، گفت: متقاضیان تا هفتم آبان مهلت دارند در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت نام کنند.

ضیغمی افزود: البته متقاضیان خرید این خودروها باید قبل از ثبت نام نسبت به بلوکه کردن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نزد یکی از بانک‌های عامل اقدام کنند که این فرصت تا روز شنبه ۵ آبان به متقاضیان داده شده است.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت درباره سقف قیمت واردات خودرو تصریح کرد: سقف قیمت واردات خودرو تغییری نکرده است.

وی در پاسخ به سوال مهر درباره میزان عرضه خودرو در این دور نیز گفت: در این دوره ۶ هزار خودرو عرضه می‌شود.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت درباره زمان تحویل خودروها به متقاضیان افزود: بر اساس آئین نامه حداکثر زمان تحویل خودرو به متقاضیان ۴ ماه است.

ضیغمی در مورد نحوه عرضه خودروهای وارداتی و اولویت بندی بیان کرد: در صورتی که تعداد متقاضیان بیش از خودروهای عرضه شده باشد، قرعه کشی انجام می‌شود و اولویت بندی متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از طریق قرعه کشی انجام می‌شود.

وی افزود: در این دوره ۱۱ مدل خودرو وارداتی به متقاضیان عرضه می‌شود و خریداران می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از میان خودروهای عرضه شده تا ۵ خودرو را انتخاب کنند.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت درباره اینکه به نظر می‌رسد سامانه با مشکل مواجه شده است، گفت: سامانه مشکلی ندارد؛ افراد ۲۴ ساعت بعد از وکالتی کردن حساب می‌توانند در سامانه ثبت نام و خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی در خصوص شرط پلاک فعال هم تصریح کرد: شرایط پلاک فعال مانند شرایط قبل است، یعنی برای خودرو با عمر زیر پنج سال که پلاک فعال داشته باشند اعمال می‌شود.

انواع مدل خودروهای وارداتی

الف- خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

۱۹ مدل خودرو وارداتی عرضه می شود/ آغاز ثبت نام جدید از ۲ آبان

قیمت مندرج در جدول شماره یک، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود.

ب- خودروهای دارای قیمت علی الحساب در مبادی ورودی:

۱۹ مدل خودرو وارداتی عرضه می شود/ آغاز ثبت نام جدید از ۲ آبان

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول شماره ۲، قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی بوده و قیمت قطعی خودروهای مذکور مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارائه تمام مستندات و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و در سامانه بارگذاری خواهد شد.

بدیهی است هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره ۲- قراردادهای فروش باید صرفاً بر اساس آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو منعقد شود. در تمام روش‌های فروش و پیش فروش توسط شرکت‌های واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده ۴ آئین نامه اجرایی مذکور و اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۳- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه ارسال به خودرو ساز و یا رزرو را مشاهده می‌کنند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

تبصره ۴- اطلاعات تمام متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پول‌شویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

منبع:‌ ایمنا

کد خبر 506423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =